vrijdag 15 maart 2013


Reden voor grote Blijdschap!

Juist het allergrootste lijden,
wat eenmaal op de wereld is geschied,
zou mij het meest moeten verblijden,
maar hoe vaak o Heer', doet mij dit niet.

Daarvoor moet ik mij dubbel schamen
omdat ik dit van U heb mogen weten,
daarvoor Uw liefde mocht beamen,
wat ik nooit niet meer zal kunnen vergeten.

Maar als U mij steeds opnieuw bepaalt
bij Uw vreselijke smart en lijden,
waarmee U de zondenschuld van mij betaalt,
dan kan en mag ik mij weer in U verblijden.

Wat een liefde laat U nog merken,
bij het stilstaan van dat grote werk'
dat verkondigt wordt in vele kerken,
hoe machtig U bent, onoverwinbaar sterk.

Laat mij op het laatste plaatsje in Uw kerk,
stil gemaakt zijn door dat grote werk,
wat U aan het kruis volbracht,
in het afschuwelijk duister van die nacht.

Hoe U smaad en laster heeft verdragen,
onder satans macht en groot geweld,
zijn kop door U werd afgeslagen
en de dood voorgoed werd neergeveld.

Uit de dood bent U verezen,
daarmee heeft U mij bewezen,
dat mijn blijdschap is gegrond
op Uw liefde die mij van de dood ontbond!


Soli Deo Gloria!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten