zaterdag 30 maart 2013


God heeft mij lief...
melodie; Psalm 116

 
1. God heeft mij lief ja daardoor ken ik Hem.
Hij is getrouw ja meer dan al mijn falen,
nam al mijn schuld kwam hier die Zelf betalen,
ging in mijn graf en nam mijn dood daar weg.
 
2. God heeft mij lief Hij is mijn Heer', en God
laat dat in alles wat Hij doet mij blijken,
geeft mij gehoor en laat mijn ogen kijken,
naar 't wonder dat voor mij hier is verricht.
 
3. God heeft mij lief kwam hier op aard voor mij,
nu kan ik hier niet zonder Hem meer leven.
Hij wilde zelfs Zijn leven voor mij geven
kocht aan het kruis met Zijn bloed mij ook vrij.
 
4. God heeft mij lief neemt op zich mijn ellend',
hoort mijn geklag en zal verlossing geven.
in 't uur dat ik mijn ziel aan Hem zal geven,
is Hij mijn Heer', die mij dan tot zich neemt.
 
5. God heeft mij lief dat blijkt uit wat Hij zegt,
Zijn Woord is vast, zal van mijn mond niet wijken,
Zijn Recht en Waarheid doet Hij aan mij blijken,
Hij neemt in mij daarmee de leugens weg. 
 
6. God heeft mij lief, dat geeft Zijn Geest mij in,
die mij laat zien wat Hij voor mij wilt wezen,
nu ik ook hier vervolgd met angst en vrezen,
nog word beproefd of ik ook Hem bemin.

 
7. God heb ik lief want die getrouwe Heer',
hoort mijne stem mijn smekingen mijn klagen,
Hij neigt Zijn oor ik zoek Hem al mijn dagen
en roep Hem aan, ja dank Hem keer op keer!
 

8. God heeft ons lief ja dat bevestigt Hij
door ons Zijn Woord en Geest te willen geven.
Wie dat ontvangt kan met Hem eeu'wig leven,
schenk in gena dat ook aan u en mij!

9. God heeft ons lief ontvangen wij ook Hem?
door brood en wijn met Hem te willen delen.
Dat Gods Zoon gaf in 't geven van Zijn leven
ja delen wij dat samen nu met Hem?

10. God heeft ons lief, Liefde dat is Zijn Naam,
die in Zijn Naam Zijn liefde heeft bewezen.
Wekt uit de dood met Hem tot eeuwig leven,
Komt laat ons saâm nu dankend' tot Hem gaan!


Soli Deo Gloria!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten