maandag 25 maart 2013

Hoe zou ik...

Hoe zou ik het weten,
van wat God voor mij deed,
dat Hij bloed moest zweten
en de angsten die Hij leed.
Als Zijn Geest en Woord
mij de oren niet doorboort?

Hoe zou ik het weten,
als mij niet was gezegd,
dat God mij niet is vergeten,
mijn schuld op Zijn Zoon is gelegd.
Nog steeds laat Zijn Geest mij horen,
wat Hij zegt in Zijn kruis woorden.

Hoe zou ik het weten,
van wie ik er één ben.
Ik die God is vergeten,
zonder Zijn Geest ik Zijn wet niet erken.
Geen mens kan zonder Hem mij leren,
hoe ik mij tot Hem kan bekeren.

Hoe zou ik het weten
dan alleen door Gods Woord,
dat Zijn Zoon heeft geleden
omdat ik bij God hoort.
Hij laat door Zijn Geest zien,
Zjn dood die ik had verdiend.

Hoe zou ik het weten
mijn schuld zonder Hem,
die de maat heeft gemeten
die ik zonder Hem niet erken.
Ja zelfs te kort schiet mijn geweten
om te zien hoe groot zondaar ik ben.

Hoe zou ik het weten,
wat God mij aanbiedt
in mijn schuld te vergeven
wat in Zijn Zoon is geschied.
Met Hem eeuwig te leven
die voor mij de hemel verliet.

In Hem laat God weten,
wie Hij voor mij is!
Hij mij nooit kan vergeten
mijn schuld heeft uitgewist,
door Zijn Zoons vergoten bloed,
kwam het tussen God en mij weer goed!

Soli Deo Gloria!




Geen opmerkingen:

Een reactie posten