maandag 4 maart 2013

Laat mij...
melodie: HvB (1938) Gez.46  Als ik in gedachten sta...


1. Laat mij tot U komen Heer',
knielend bij Uw kruishout neer,
k' wend mijn oog niet van U af,
Heer', die mij vergeving gaf,

2. Laat mij heel dicht bij U zijn,
U verlost van dood en pijn.
Daarvoor moest U zelf aan 't kruis
Voor het recht van 't Vaderhuis.

3. Laat mij tonen mijn berouw,
weet Heer', dat ik van U houd,
U die door Uw Geest laat zien,
dat ik deze straf  verdien.

4. Laat mij door Uw Geest verstaan,
wat U voor mij hebt gedaan.
Leer mij U te volgen Heer',
En dat ik mij tot U keer. 

5. Laat mij Heer', niet zonder U
niet op aarde hier en nu
toch mijn eigen wegen gaan,
wilt U Heer', voor mij dan gaan.

6. Laat mij Heer', gereinigd zijn,
maak mij door Uw bloed weer rein,
wat voor mij vergoten is,
ja versterk mij aan Uw dis.

7. Laat mijn leven tot Uw eer,
dat U mij kent als weleer.
Schenk ook in mij nu Zijn Beeld
U die 't leven met mij deelt!

Soli Deo Gloria!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten