zaterdag 30 maart 2013

Drie, twee, Éen!
Lucas 23: 39-43

Drie kruisen op een berg
twee vragen door been en merg
spreken hier elkander tegen,
Eén antwoord wordt er op gegeven.

Waarom kwam ik Hem tegen,
hier naast mij aan het kruis.
Waarom spreek ik Hem tegen:
 " Kom dan af van dit kruis."

Waarom blijft U daar hangen
als U de macht bezit,
Gaat Gij  naar vrijheid niet verlangen,
U dat niet van Uw Vader bidt?

Waarom toch grote dwaas
spreekt jij Zijn God nu tegen.
't is onze eigen schuld helaas,
maar Hij hangt hier  ten zegen.

Ach Heer', gedenk aan mij
als U in 't rijk bent van Uw Vader.
Ja Heer', geef  antwoord ook aan mij,
trek mij nu  tot Hem nader!

Soli Deo Gloria!
Heer', denk aan mij!

Heer', denk aan mij
die naast U hangt
U bent schulden vrij,
waar ik zo naar verlang.

Heer', denkt aan mij
hier in die hellestrijd
van haat en nijd,
waarvoor U mij bevrijd.

Heer', denk aan mij
in het huis van Uw Vader
daar ben ik vrij
trek U mij tot Hem nader.

Heer', denk aan mij
in het heden der genade
dan ben ik blij
als ik met U bent bij Uw Vader.

Heer', denkt aan mij
in dat Koninkrijk
waar ik dan neer meer zondig
daar waar Uw macht in blijkt.

Heer', denk aan mij
dat is mijn vraag aan U
doe U dat dan ja ook voor mij,
U die dat wil en kan ja doe het nu.

Heden zult u met mij
in het Paradijs zijn.
Bevrijdt van dood en pijn
ja, daar eeuwig met Mij zijn!

Soli Deo Gloria!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten