donderdag 14 maart 2013

Genade voor recht

Als U mij Heer', zou geven,
wat ik hier heb verdiend,
dan zou ik niet meer leven
het zonlicht niet meer zien.
Zo heeft Uw knecht Job beleden
wat U zijn oog liet zien.

Als U mij Heer', zou geven,
de straf die op mij past.
Dan nog zou ik niet weten,
mijn zware zonden last.
Uw Geest laat niet vergeten,
Gods Waarheid aleen staat vast.

Uw Woord is vast en zeker,
waar ik nu op vertrouw.
U dronk voor mij de beker,
omdat U van mij houd.
Die prijs heeft met bloed betaald,
is door U alleen voor God binnen gehaald.

Nu kan mijn ziel U loven,
voor wat U hebt gedaan.
Mijn God U zal ik eeuwig loven,
voor 't, wonder dat ''k mag verstaan.
Laat heel de wereld dit nu weten
God leeft en heeft ons nog niet vergeten!

Soli Deo Gloria!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten