donderdag 14 maart 2013


Tot God gekeerd en door Hem geleerd.

Maak in mij o Heilige Geest,
indachtig Gods Woord wat ik vrees,
om Zijn Waarheid en Zijn recht,
wat God daarin tot mij zegt.
O hoe leeg moet dat wezen,
als Gods Woord niet wordt gelezen,
daar waar God mij aan verbindt
zoals een Vader zorgt voor Zijn kind.

Neem bij mij weg het fel begeren
van de ijdelheden in mijn hart.
Wil mij door Gods Woord bekeren,
troost mij in wat mij zo smart.
Mijn oog heeft nooit genoeg aan zien
en mij oor wil steeds meer horen.
Maak dat Gods Woord mijn oog bedient
en mijn oren worden herboren.

Zal mijn ziel de lof gaan zingen
als Gods Woord mij niet bekoort?
Zal dan al mijn eigen zinnen
voor gaan op het onfeilbaar Woord?
Heer', Uw Waarheid en Uw recht
kunnen bij mij eisen wat U zegt.
Laat mijn wil en mijn verlangen
alleen van U mijn God afhangen.

Mijn God U staat in alles boven aan,
zo heeft Heer', Jezus U gedaan
alles wat Uw Vader vroeg
toen mijn schuld U aan het kruishout sloeg,
heeft U Gods wil niet weersproken
maar de kracht van Satan toen gebroken.
Daarom kan ik U nu danken mijn God,
want Uw liefde bepaalt mijn heilrijk lot!

Soli Deo Gloria!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten