maandag 25 maart 2013

Wanneer Heer',...

Wanneer Heer', ik ben uitgepraat,
door Uw Woord leert zwijgen,
dan zal ik het van U weten,
door wedergeboorte het leven krijgen.

Wanneer Heer', ik ben uitgepraat,
mijn dood door Uw dood in mij gaat leven,
dan zie ik hoe dwaas ik dikwijls praat,
U alleen het Woord niet heb gegeven.

Wanneer Heer', ik ben uitgepraat,
en naar U alleen dan luister.
De Satan dan mijn ziel verlaat,
Uw licht verschijnt dan in mijn duister.

Wanneer Heer', ik ben uitgepraat,
de lokstem van U zal horen,
Mijn vertrouwen alleen op U verlaat,
dan leef ik en ga ik niet verloren.

Wanneer Heer', ik ben uitgepraat,
U niet meer zal tegenspreken.
Mijn oog en oor naar U ziet en verstaat.
dan zal ik met de zonden breken.

Wanneer Heer', ik ben uitgepraat,
als U mij alles uit zal leggen,
waarom ik zonder U God tegenstaat.
daar ik dan Amen op leer zeggen.

Wanneer Heer', Uw Geest in mij praat,
Uw woorden mij na leert zeggen.
De weg van U hier niet meer verlaat,
mij bij Uw Waarheid neer zal leggen,

dan zal ik

Soli Deo Gloria zeggen! 
  
   
   

Geen opmerkingen:

Een reactie posten