zaterdag 9 maart 2013

Wat zal ik wensen?

Wat is mijn grootste wens
hier in dit aardse leven?
Wat wil ik nu als mens,
dat ik hier nog  niet heb verkregen?
Waar gaat  bij mij het steeds weer om,
waardoor die vraag naar voren komt?

Veel wordt er op die vraag gezegd;
gezondheid, ja, daar gaat het om.
Is dat een verworven recht?
En wat  als daar een eind aan komt?
Wie kan mij antwoord geven,
wanneer ik  sterven zal of  leven?

Vaak wordt er ook gezegd,
veel geld of goed te willen,
Maar wordt dan ook wel uitgelegd:
"Je kunt  die honger  toch niet  stillen?"
En gaat dat dan na onze tijd
ook mee met ons  in de eeuwigheid?

Vrijheid dat is  een grote wens
dat wil natuurlijk ieder mens
op aarde toch niet missen.
Maar hoe je daar dan steeds naar streeft,
Niemand  die dat aan ons  geeft.
Wat kun je je daarin vergissen.

Hoe zalig is de mens die naar Gods wetten leeft,

die voor Zijn Schepper alles over heeft.
Hoe rijk en dankbaar zal hij leven,
die zijn hart aan Hem wil geven.
Die mens leeft niet naar eigen wens,
dat is een nieuw geboren mens. 

Maar Heer', wie is de man,
die zonder U  het zelf wel kan,
zo naar Uw wil en wet te leven.
O God verlos mij dan,
van alles wat ik zonder U niet kan,
doe mij van Uw genade leven!

Dan wordt Uw wens in mij vervuld,
mijn wens verdwijnt in eigen schuld
die U mij wilt vergeven.
U bent als steeds mijn God en Vader,
trekt mij in Christus tot U nader,
Uw kind zal eeuwig met U leven!

Soli Deo Gloria!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten