dinsdag 5 maart 2013

Niets zonder U... (2)
melodie: HB Gezang 62 Jezus leeft en wij met Hem...

1. Heer', laat mij niet zonder U
hier mijn eigen weg bepalen.
Door Uw Geest en Woorden nu
niet alleen op aarde dwalen.
Leer mij Heer', met U te gaan,
nergens zonder U te staan. 

2. Heer', laat mij niet zonder U
hier de nieuwe dag beginnen.
'k buig mijn knieen daarom nu,
kom Heer', in mijn hart naar binnen,
Laat mij toch Uw wil verstaan,
naar Uw wet te kunnen gaan. 

3. Heer', laat mij niet zonder U
hier een keuze moeten maken,
Blijf mijn Raadsman hier en nu,
daar ik van U weg zou raken.
Leid mij in Uw Waarheid Heer',
'k leg mij bij Uw keus dan neer.

4. Heer', laat mij niet zonder U
hier op aarde vrolijk wezen.
Laat mij in U blijven nu,
dat zal U een vreugde wezen.
Heer', neem weg de 'schone' schijn,
als U niet in mij kan zijn.

5. Heer', laat mij niet zonder U
eigen eer en rechten noemen.
Ja en nee de waarheid zijn,
en mijn fouten niet verbloemen.
Als ik leef naar Uw bevel,
dan is dat Uw Waarheid wel.

6. Heer', laat mij niet zonder U
eerst te bidden en te smeken.
Spreek in mij Uw waarheid nu
laat mij met de leugens breken.
Maak mijn hart en mond zo rein,
Leer mij U gehoorzaam zijn,

7. Heer', ik kan niet zonder U
voor Uw rechterstoel verschijnen.
Was en reinigt U mij nu,
laat mij niet van U verdwijnen.
Want het graf geeft enkel stof,
maar Uw liefde Gode lof. 

Soli Deo Gloria!



 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten