donderdag 28 maart 2013


Niet alleen...

Niet alleen in het duister,
niet alleen in mijn schuld.
Nu ik door Gods Geest luister
hoor ik Zijn Recht en Waarheid
die Gods Zoon voor mij vervuld.

Niet alleen in mijn ziel
niet alleen in mijn verstand,
Nu ik door mijn Jezus kniel,
en Hij mij leidt aan Zijn hand.
Niet meer alleen in 't vijandig land.

Niet alleen in de strijd,
die mijn Jezus voor mij leed
niet alleen in haat en nijd
omdat Hij mij niet vergeet
ja, Zelf mij uit vijandshand bevrijdt,

Niet alleen in het gebed,
waar Zijn Geest bij is gezet,
om mijn Heilands hulp te vragen.
Leert mij acht slaan op Zijn wet,
luistert naar mijn angst in 't klagen.

Niet alleen op deze aard',
niet alleen mijn weg hier gaan.
Hij is het die mij hier bewaard,
in gevaren bij zal staan,
zoals bij Gods volk is gedaan.

Wel alleen in lust van zonden
'k niet wil luist'ren naar Zijn Woord.
daar wordt mijn Heiland niet gevonden,
en mijn gebed niet meer verhoord.
Daar lig ik dan aan 't ongeloof gebonden.

Niet alleen in schuld belijden,
daar waar Hij de straf van droeg,
Hij die mij van het ongeloof bevrijde,
toen ik Hem om vergeving vroeg.
Dat schonk God mij door Zijn bitter lijden.

Soli Deo Gloria!







Geen opmerkingen:

Een reactie posten