zondag 1 september 2013

(N)iemand?!

lezen: Markus 5: 24-34

Niemand kan er dichterbij mij komen,
zoals Jezus dat bij mij heeft gedaan.
Door Zijn Woord en Geest
in mij is gaan wonen,
waardoor Zijn eeuwig licht
in mij is aangegaan.
De duisternis die in mij was,
zal eens vergaan gelijk het gras.


Niemand mocht er dichterbij mij komen,
maar dat heeft Jezus wel gedaan.
Hij heeft de weerstand weggenomen,
waardoor ik Gods grote liefde mag verstaan.
Geen mens kan doen wat Hij voor mij deed,
Hij nam mijn zonden weg, daar Hij Zelf voor leed.


Niemand mocht daar aan gaan komen,
want wat ik zelf heb gedaan,
dat moest door mijzelf worden weggenomen,
dat onmogelijke heb Jezus mij nu doen verstaan.
Alles wat uit mij is voortgekomen,
was gedoemd om voor eeuwig onder te gaan.
Dat wonder van genade openbaarde zich,
waar God Zijn Liefde op heeft gericht.


Niemand kan een ander hulpen bieden,
zoals Jezus dat voor ons kan.
God laat dit alleen door Zijn Zoon geschieden,
zo Hij dat wil, zo gebeurd dat dan.
Geen oog kan Hem aanschouwen,
geen oor heeft Hem gehoord,
Door Zijn Zoon schept God
in mensen het geloofs-vertrouwen,
aan Zijn Wet en onwankelbaar Woord.


Niemand kan mijn schulden dragen,
zoals Jezus dat voor mij deed.
Aan geen mens kan ik dat gaan vragen,
Hij alleen is het die in God
mijn schuld vergeeft.
Iemand heeft Hem aangeraakt,
waardoor zij werd genezen.
Die iemand wist dat als zij dat deed,
alleen bij Jezus Christus moest wezen.


Jezus Christus is in mij gaan wonen,
Hij heeft Zijn Licht in mij doen ontstaan,
Waardoor Gods Recht in mij is gekomen,
Zijn Waarheid niet meer weg kan gaan.
Heer', Uw verzoend sterven,
bracht U in mijn graf,
waardoor ik van U mocht erven,
dat eeuwig leven wat U mij in genade gaf.


Jezus leeft en ik met Hem,
dood waar is uw macht gebleven.
Hij sloeg Satans kop eraf,
heeft mijn zonden nu vergeven.
Zijn Geest leert mij hier verder gaan,
waarna ik voor eeuwig naast Hem mag staan,
lovende mijn God en Heer',
aanbid ik Hem allen dagen weer!


Soli Deo Gloria!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten