zaterdag 1 maart 2014

 
Vraag en antwoord!
 
 
 
Wat zou ik van naturen willen,
geen God, geen Meester en geen Knecht?
Het liefst mijn honger willen stillen,
zoals mijn eigen hart en verstand mij zegt?
 
 
 
Wat zou mij het allerbeste lijken,
geen regels geen opdracht of een gebod?
Laat ik dan niet vele malen blijken,
wie ik ben en niet wil doen de wil van God?
 
 
Wat laat mijn wil en doen blijken,
dat ik het beeld van Adam draag?
Niet meer op God zou willen lijken
die mij eenmaal ter verantwoording vraagt?
 
 
Wat zijn mijn lusten en begeren,
niet vaak belemmert door die God,
die ik naar Zijn wil niet heb willen eren,
maar bepalen wil mijn eigen lot?
 
 
Hoe lang wil God mij nog verdragen,
terwijl Hij mij schiep en gaf Zijn Naam,
om alleen naar Zijn wil te doen vragen,
Zijn wonder van genade mag verstaan?
 
 
Hoe anders laat mij God nu blijken,
niet van mijzelf maar dat ik Zijn eigendom ben.
Mij op Zijn Zoon wilde doen lijken,
waardoor ik nu Zijn wil in mij erken.
 
 
'k zou nooit een zondaar kunnen zijn,
als Jezus dat niet voor mij was geworden.
God heeft mij in Hem, opnieuw geboren,
een kind van God mijn Vader doen zijn!
 
 
 
Soli Deo Gloria! 
 
 
 
 
 
 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten