zaterdag 5 april 2014

 
 
 
5 april 2014
 
 
Op de morgen van deze dag,
heeft God mij doen ontwaken,
waardoor ik tot Hem komen mag,
om een loflied voor Hem te maken.
 
melodie ps. 139
 
 
1. Geef Heer', Uw woorden in mijn hart,
dat vaak onzeker en verward,
niet weet waarheen het met mij gaat,
vaak lijkt het of ik U verlaat.
Ach Heer' wil U toch in mij blijven,
wil door Uw Geest mijn angst verdrijven.
 
 
2. Er heerst in mij een groot verdriet,
doordat een vriend mij hier verliet.
U nam het leven uit hem weg,
waardoor ik nu niets van U zeg,
O Heer' U liet mij zeker weten,
niets kan U Heer' worden verweten. 
 
 
3. Wat biedt dit leven zonder God
ja Heer' dat is een vrees'lijk lot,
als U mijn weg hier niet bepaalt,
wordt voor U niet mijn dank betaald,
uw bloed is dan voor niets vergoten,
geen doel in mij om op te hopen.
 
 
4. Maar Heer', ik ben niet zonder God,
U die tot mij kwam keert mijn lot.
Door wat Uw Vaders wil gebood,
werd U mijn Redder uit die nood,
waarin ik door ja al mijn zonden,
aan Satans wil lag vast gebonden.
 
 
 
5. U nam de zonden van mij af,
ging daarmee naar het kruis en graf.
Gehoorzaam aan Uw Vaders wens,
werd U gelijk aan ieder mens,
zonder Zijn wet te overtreden,
hebt U voor ons aan 't kruis geleden.
 
 
6. Nu breekt het danklied in mij door,
omdat ik door Uw Geest nu hoor,
Uw Woord wat U hier achter liet
versta ik, U vergeet mij niet.
Houd Heer' mij vast met beide handen,
verbreek bij mij die Satans banden.
 
 
7. Laat Heer' nu aan een ieder zien,
hoe ik nu ook Uw wetten dien,
doordat ik nu Uw Woord versta
gewillig op Uw wegen ga.
Laat mij nu nog op deez aarde,
U loven Heer' om Uw genade! 
 
 
 
Soli Deo Gloria!
 
 
 
  
 
  
 
 
 
 
 
 
 
 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten