dinsdag 29 april 2014

Ik geloof in...

Ik geloof in mijzelf
is een kreet uit deze tijd,
waar nog steeds een ander het graf delft
en waar de 'gelovige' dode in wordt geleid.
Ik geloof in mijzelf,
dat klinkt zeer bewogen,
maar het geloven in God
dat zal bijna niet meer mogen.


Ik geloof in mijzelf
zegt de mens met zichzelf bewogen,
maar ik ben gelukkig door
Christus, die mij in Hem laat geloven.


Ik geloof niet in mijzelf,
want het blijkt nog zo vaak een leugen
ook al bedoelde ik het zelf niet zo,
toch geeft het geloven in God
 mij  alleen levensvreugde.


Ik geloof niet in mijzelf,
want wat val ik mijzelf vaak tegen,
als dat geloof van mij niet sterft
dan komt het geloof in Christus
in mij nooit tot leven.


Ik geloof wat ik niet zie,
waarop ik vast kan vertrouwen
en ik weet ook door Wie,
waar Gods Woord en Geest
mijn geloof vast op doen bouwen.


Ik geloof in Hem
die Zijn leven voor mij gaf,
Hij ging voor mij de dood in, de hel en het graf,
Hem zal ik straks kunnen zien
dan neemt Hij het geloven van mij af.


Soli Deo Gloria!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten