maandag 28 april 2014

Een verborgen God?


  
Houdt mijn God zich verborgen,
omdat ik niet genoeg van Hem getuig,
van Zijn komst op de eeuwige morgen
waar iedere knie zich voor Hem buigt?


  
Houdt mijn God zich verborgen
omdat ik mij voor Hem schaam,
Hij die elke dag voor mij wil zorgen,
maakt mij toch als getuige van Hem bekwaam?


Houdt mijn God zich verborgen
vanwege mijn zwak geloof,
heeft Hij niet mijn heil verworven,
waardoor ik soms twijfel in plaats van in Hem geloof?


Houdt mijn God zich verborgen
vanwege mijn eigenbelang
omdat ik daar zelf voor wil zorgen
en niet meer naar Zijn zorg verlang?


Houdt mijn God zich verborgen
vanwege het kleine getal,
dat zich door Hem laat verzorgen
en ook niet voor Zijn hulp neervalt?


Houdt mijn God zich verborgen
omdat ik van Zijn wonderen zwijg
die Hij eertijds deed en daarvoor nog wil zorgen,
maar dat ik die niet zie
omdat ik niet dicht bij Zijn Woord blijf?


Mijn God, die Zich in het verborgene openbaart,
heeft mij Zijn grote liefde in Jezus verklaard,
daarvoor stierf Jezus, Zijn Zoon aan het kruis,
Hij heeft het geloof in Hem voor mij bewaard,
dat ik zeker tot Zijn eer
bij Hem zal wonen in het Vaderhuis!


 Soli Deo Gloria!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten