maandag 14 april 2014

 
 
 Heer' kom in mijn hart!
 
 
 
O Heer', wanneer Uw woord
 verre van mij blijft,
dan zal het mij niet baten,
maar wanneer Uw Geest
het met Uw bloed
in mijn harte schrijft,
dan kan ik door Uw liefde
U nooit meer verlaten.
 
 
 
Laat Heer', dat wonder
mij niet ontvlieden,
doe dat o Heer' ook
aan mijn hart geschieden,
neem alle lauwheid
uit mijn hart weg,
maak dat het gehoorzaam wordt
aan wat Uw Geest mij zegt.
 
 
 
Doorgraaf o Heer'
mijn verhard gemoed,
alsof het betreft mijn eigen bloed,
dat voor mijn zonden
moet worden betaald,
waarmee het recht van Uw gebod
door boetedoening wordt binnengehaald.
Laat mij de straf niet willen ontvluchten,
maar doe mij om vergeving
tot U doen zuchten.
 
 
 
O Heer' dan leeft mijn ziel
door wat U hebt gedaan,
dat geeft Uw Geest mij
als onmisbaar brood
mij uit Uw Woord dan aan,
dan wil mijn oog
dat het niet meer ziet,
de dingen die Uw heilige wet
aan mij gebiedt.
Dan spitst mijn oor
dat wat Uw Geest laat horen
en wordt mijn hart opnieuw geboren.
 
 
Soli Deo Gloria!
  
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten