dinsdag 15 april 2014



Gekruisigd zijn!
 
Heer', U heeft mijn pad gekruist
en daarmee ben ik klemgezet,
door Uw liefde die U had voor Gods wet,
waaraan U alleen zich heeft gehouden,
daarom met Uw recht
heeft U mij nu aangezegd,
dat ik op U alleen kan vertrouwen.

 
Heer', ik was mijn eigen gang gegaan,
‘k heb zelf aan alles mijn verhaal gegeven,
U bent met Uw spiegel voor mij gaan staan,
waarin ik zie dat ik zo niet had mogen leven.
Ik dacht dat ik het zo slecht nog niet deed,
maar door U weet ik nu dat ik
mijn tekorten aan anderen verweet.
 
 
Heer', hoe dwaas is mijn verstand gebleken
en heb ik op een afstand
naar Uw kruisdood gekeken,
maar nu U mij heeft klem gezet,
zie ik dat het mijn schuld is
waarom U gekruisigd werd.

Heer', ik dacht dat wat U kunt, kan ik ook,
heb daarom als een aap gedaan
wat op U moest lijken,
nu ik in Uw spiegel kijk
en mij zelf daarin zie staan,
zie ik dat ik mijn eigen netten spon,
waar ik nu, door Uw kruisdood, in ben gevangen,
U bent het die met mij opnieuw begon,
doordat U voor mijn vals beleid
aan het kruis hebt willen hangen.

Heer', leer mij Uw wil te verstaan,
laat mij geen antwoord
op mijn eigen vragen geven,
maar laat alles voor mij door U zijn gedaan,
dan kan ik dankbaar, U alleen
daarvoor de eer geven.
Bind mij aan Uw kruisoffer Heer',
want met U doe ik geen dwaasheid meer,
dan geef ik...
 
Soli Deo Gloria!
U alleen de eer!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten