dinsdag 15 april 2014

 
 
In de stille tijd.
 
 
 
In de stille tijd,
die mij nu nog van U scheidt,
heeft Uw Geest
 mij opnieuw doen zien,
dat ik de straf die U kreeg
 alsnog verdien,
wanneer ik niet met de hoofdman
mij op de borst zal slaan,
U belijden Heer',
waarlijk dit was Gods Zoon,
die ook voor mij
de dood in moest gaan.
 
 
In de stille tijd,
die mij nu nog
van de eeuwigheid scheidt
wilt U mij nog Uw genade geven.
O Geest verenig mij nu saam
met Hem die door Gods Naam bekwaam
gemaakt is als Verlosser
 van mijn zonden.
Hij die zelf zonder schuld,
voor mij aan het kruishout
werd vernederd,
door Gods recht daaraan gebonden.
 
 
 
In de stille tijd,
wordt mijn lichaam en mijn ziel
Uw eigendom dat nu voor U knielt,
U die door Adams val,
mij als tweede Adam verlossen zal.
U bent mijn Heere en mijn God,
die ik zo dikwijls heb bespot,
door met Uw vijanden
van Uw liefde voor hen, niet te spreken,
alsof ik van Uw verlossing
 niets heb willen weten.
 
 
 
In de stille tijd,
zet Uw Woord en Geest
mij stil bij hoe u lijdt,
als ik niet zal getuigen,
hoe U onder de last van zonden
voor Gods recht
hebt willen buigen.
Want ik weet de uitkomst
van Uw Goddelijk werk,
daarom houdt U mij nu
verantwoordelijk om van U
 te getuigen met heel Uw Kerk.
Laat daarom nu in deze tijd
aan mij gezien worden,
op wiens beeld ik lijk!
 
 
 Soli Deo Gloria!
 
 
 
 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten