donderdag 10 april 2014

 
 
Het huis van mijn Vader
 
Joh. 14: 23


23

Jezus antwoordde en zeide tot hem: Zo iemand Mij liefheeft, die zal Mijn woord bewaren; en Mijn Vader zal hem liefhebben, en Wij zullen tot hem komen, en zullen woning bij hem maken.

Het huis van mijn Vader
dat is mijn lichaam en ziel,
daaraan schonk Hij Zijn genade
waardoor dat huis niet viel.
 
 
Het huis van mijn vader
werd eertijds door de Satan beroofd.
Hij verlokte mij met verstrikkende vragen,
waardoor ik hem heb geloofd.
 
 
Het huis van mijn vader
werd een bouwvallig huis,
Gods recht werd er niet onderhouden,
de dood voelde zich daar thuis.
 
 
Het huis van mijn vader
gaf Hij aan de ondergang niet over,
Zijn Zoon werd daarin geboren,
door Zijn Geest kon ik dat horen.
 
 
Het huis van mijn vader
werd een plaats van grote strijd,
van vervloeking tegenover genade,
hier binnenin mijn aardse tijd.
 
 
Het huis van mijn vader,
werd een plaats met een kruis,
waaraan Gods Zoon voor mij stierf,
zo het recht van Zijn Vader
ook voor mij daar verwierf.
 
 
Het huis van mijn vader,
wordt nog menigmaal beproefd,
toch overwint daar Zijn genade
Hij troost en versterkt mij,
ondanks ik Hem nog heb bedroefd.
 
 
Het huis van mijn vader
wordt door mijn zondig lichaam,
rijp voor de sloop,
mijn ziel keert eenmaal
eeuwig tot Hem nader,
Zijn Liefde brengt ons eens weer saam,
dan ben ik tot eer van God Drie-enig,
in het huis van mijn Vader
 voor eeuwig bekwaam.
 
 
Soli Deo Gloria!
 
 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten