dinsdag 22 april 2014


De grote schoonmaak!

 
Wordt mijn brievenbus
niet telkens leeggehaald,
dan wordt er door mij
geen rekening meer betaald.
Mijn schuld zal blijven groeien,
zolang dat wordt geduld,
blijf ik met mijn grote schuld,
totdat het recht intreedt,
wat mij echt niet vergeet,
heb ik dan geen borg,
dan kom ik in nog groter zorg,
hoe dwaas blijkt dan mijn handelen,
als ik niet naar Gods wil zal wandelen.

 
Wordt Gods Woord
dat ik wel thuis bezit,
door mij niet onderzocht
 om dat biddende te lezen,
dan blijf ik zoals ik geboren ben
zonder God, onder Zijn toorn in mijn leven.
Alleen door Zijn Woord en Geest,
versta ik wat ik lees
wat God van mij vereist
om een kind van Hem te wezen.


In Jezus opstanding
ontvang ik het medicijn,
om onder Godsgunst
eeuwig te kunnen leven.

 
Wordt mijn afvalbak
niet tijdelijk leeggemaakt,
dan zal er ziekte bij mij wonen,
geen mens zal meer
bij mij willen komen.
Het ongedierte zal mij belonen.

Laat ik Gods Woord ongelezen,
verachtelijk in een hoek of kast,
dan zal er geen Helper voor mij wezen,
die al het vuil van mij wast,
hoe dwaas is mijn verstand
om niet te gaan onderzoeken,
wat God geeft uit Zijn Vaderlijke hand
in het Boek der Boeken,


Wordt mijn hart verschoond
van alles wat daar bedierf,
dan komt er een schone plaats
waar God in Christus woont,
die door mijn schuld eens stierf,
maar ook weer is opgestaan.
Hij is het die mijn hart reinigt
ja, al mijn vuil en schuld
op Zich nam en heeft weggedaan.


 Dan ben ik in Hem geheiligd,
Zijn genade in mij vervuld,
dat wonder dat ik niet verwacht
wordt mij van God gegeven,
daar loof en prijs ik Hem voor
in deze tijd die deel uitmaakt
van het Goddelijk eeuwige leven!

 
Soli Deo Gloria!
  
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten