zaterdag 12 april 2014

 
 
 
Mijn God...
 
2 Korinthe 5
 
19 God was het namelijk Die in Christus de wereld met Zichzelf verzoende, en aan hen hun overtredingen niet toerekende; en Hij heeft het woord van de verzoening in ons gelegd.
 
 
Mijn God hield in Zijn Zoon
niets achter voor Zichzelf,
Hij gaf in Jezus
Zijn Vaderhart aan mij.
Aan het kruis
maakte Zijn Zoon
tot Gods eer, mij schuldenvrij,
waardoor ik weet
wiens eigendom ik ben.
 
 
 
Mijn God en Vader
gaf mij Zijn genade,
nam de weerstand in mij weg,
kwam in Christus tot mij nader,
heeft Zijn vrede
in mijn hart gelegd.
Wat God mij gaf
is mijn eigendom geworden,
door Jezus kruis en graf.
 
 
 
Mijn God gaf mij de handen,
die ik gebonden had
aan Satans banden,
verbrak deze door Zijn eigen Zoon,
zodat ik genade
van God kon ontvangen
en met opgeheven handen
Hem loven kan
voor Zijn troon.
 
 
Dat wat mijn God geeft,
mag in vrijmoedigheid
worden aangenomen,
omdat Hij in Zijn Zoon
dit recht alleen verworven heeft,
door in mijn zondaarsvlees
  te willen wonen.
Geen god op deze aard,
kan voor mij bestaan,
omdat mijn God
dit in Zijn Liefde
alleen heeft gedaan.
 
 
Soli Deo Gloria!
  


Geen opmerkingen:

Een reactie posten