vrijdag 18 april 2014

 
 
 Goede Vrijdag 2014
 
Voorwaar, voorwaar zeg Ik u: Indien het tarwegraan
 in de aarde niet valt, en sterft, zo blijft hetzelve
 alleen ... Die zijn leven liefheeft, zal het verlie­zen...
Joh. 12:24a en 25a
 
 
Omdat God in Zijn Zoon
in mijn lichaam is gekomen,
kan ik nu de dood zien als mijn loon,
die Gods recht in mij komt belonen.
 
 
 
Omdat God in Zijn Zoon,
door Zijn Geest in mijn lichaam is gezaaid,
kan door het sterven van Hem en mij, dat zaad
voor God met vruchten worden beloond.
 
 
 
Omdat God in Zijn Zoon,
door mij wordt veracht en gehaat,
kan door dat van God geschonken Zaad,
de oogst voor Hem worden binnen gehaald.
 
 
 
Omdat God in Zijn Zoon,
de dood voor mij moest sterven,
kan ik door Zijn verdiende loon,
het eeuwige leven erven.
 
 
Omdat God in Zijn Zoon,
mijn schulden heeft vergeven
kan Gods wil in mij gaan leven
waarmee ik verschijnen kan voor Zijn troon.


Omdat God in Zijn Zoon,
alle zonden van mij heeft weggedaan,
kan ik Zijn Liefde voor mij nu wel verstaan,
maar zonder Zijn Zoon zal ik moeten vergaan.
 
 
Omdat God in Zijn Zoon,
als mens stierf aan het kruis,
kon Hij daar hangende nu tegen mij zeggen,
heden kom jij met Mij in het Vaderhuis.
 
 
Soli Deo Gloria!
 
 
 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten