dinsdag 29 april 2014

Wat doet het geloof in mij?


  
Wat doe jij met jouw geloof in God,
zo'n vraag word je dikwijls gesteld,
wanneer er geloof in je gevonden wordt
of als je daar ongevraagd over vertelt.


Wat doe je met voedsel en kleren,
waarom gebruik je water en zeep
en wil je het vuil van je af doen keren,
is het niet voor het behoud waar je lichaam om vraagt,
dat je eet, reinigt en kleding draagt?


Wat doe je met dingen die je niet meer gebruikt
of met voedsel en kleding dat niet meer goed ruikt,
is het niet om lasten en ziekte van je te weren,
dat je dat wegdoet, wast of binnenste buiten doet keren?


Wat doe ik met het geloof in God,
die mij schiep en mijn ziel het leven wil geven,
dat door mijn zonden en schuld in de dood is gestort
waarvoor Jezus Gods Zoon Zijn bloed heeft gegeven?


Dat doet Hij in Wie ik geloof,
Die mijn ziel reinigt van zonden van twijfel en ongeloof,
Zijn kracht en vertrouwen aan mij gaf
en mij verlost van kruis, hel en graf.
Dat doet Hij, wiens eigendom ik ben
door het geloof wat zijn Woord en Geest mij gaf,
ben ik gered door Gods recht van de eeuwige straf.


Hij is het waardoor God mijn Vader is,
 waaruit ik als Zijn kind opnieuw geboren ben.
 Dat doet het geloof dat Jezus liefde mij bracht,
van Hem wiens hulp ik nu alles verwacht,
van Hem heb ik geleerd mijn knieën te buigen,
om aan God mijn Vader, dank en lof te betuigen!


Soli Deo Gloria!  
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten