woensdag 30 april 2014



Neem en geef...

 
Neem Heer' mijn gedachten gevangen,
zodat ik door Uw Geest
naar Uw waarheid ga verlangen
en genadig verstaan mag wat ik daar lees.

 
Neem Heer' de grendel van de poort,
die mijn hart voor U gesloten houdt.
Laat daarin binnen komen Uw Woord,
waardoor mijn hart op U alleen vertrouwt.

 
Neem Heer' bij mij weg het tegenspreken
van mijn ongeloof dat er zo vaak nog is.
Geef het geloof in U dat zal openbreken
de weerstand in Uw kracht die ik mis.

Neem Heer' bij mij weg de angst en twijfel,
waardoor ik hier  nog zo onzeker leef.
Juist omdat ik aan Uw kunnen niet weifel
vraag ik dit alles omdat ik weet wat U geeft.

Neem Heer' bij mij weg boosheid en haat,
waarvan ik weet dat de zonden die geven.
Maak het zo dat ik die voor altijd verlaat,
dan zal mijn ziel U volmaakt de eer geven.

 
Neem en geef Heer' het teveel en te weinig
maak door Uw bloed dat ik ben gereinigd
van alle schuld die Gods wet van mij vraagt,
door U werd gedaan, die mij nog verdraagt.

 
Geef Heer' aan mijn hart dat van U is,
die liefde die ik zo vaak nog mis.
Maak mij door U Heer', gewillig en bereid,
tot Gods eer in eeuwigheid.

 
Soli Deo Gloria!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten