zaterdag 19 april 2014

Eén Overwinnaar!


In het grote Romeinse rijk
werd tussen alledaagse dingen door,
mijn Heiland aan het kruis geslagen
geen Jood nog Heiden ging zelf daarvoor
zij konden Zijn waarheid niet meer verdragen.
In het grote Romeinse rijk
werd tussen alledaagse dingen door,
een Joodse wet beloond,
mijn Heiland door een heidense vorst
tot een 'Koning van de Joden' gekroond.
In het grote Romeinse rijk
werd tussen alledaagse dingen door,
mijn Heiland met misdadigers gerekend 
Gods wet ging naar hun mening voor
hun eigen invulling daarover getekend.
In het grote Romeinse rijk
werd tussen alledaagse dingen door,
mijn Heiland bespot en bejegend,
Hij, die zondaren hun schuld vergaf,
hen brood gaf en hun zieken heeft genezen.


In het grote Romeinse rijk
werd tussen alledaagse dingen door,
mijn Heiland geruild voor een zondaar,
Hij die zelf zonder zonden was,
nam de plaats in van een moordenaar.


In het grote Romeinse rijk
week gerechtigheid voor macht,
dat had het volk van God zelf zo bedacht,
Pilatus vond geen schuld in hem
 gaf Hem toch over in de handen van hen.


In het onoverwinnelijke Rijk van God
werd de Koningszoon gelasterd en bespot,
Hij stierf aan het kruis voor onze zonden
de macht van Satan, graf en hel heeft Hij ontbonden.
Halleluja voor mijn Heiland en mijn Heer'
bestaat er geen overwinnaar meer!


Soli Deo Gloria!
   

Geen opmerkingen:

Een reactie posten