zondag 13 april 2014

 
 
 
Samen met Jezus.
 
lezen: Lukas 23:24-31
        1Tim.1:12-17
 
 
Zoals Simon van Sirene
heeft U in mijn tijd
van onverschilligheid,
door Uw eeuwig welbehagen,
mij Uw kruis o Heer',
blijmoedig achter U
 aan leren dragen.
 
 
 
Die kruisweg die U
voor mij bent gegaan,
daarop versta ik ook nu,
wat ik U heb aangedaan,
nooit zou ik Uw kruis
hebben willen dragen,
als Uw haters mij niet
daartoe hadden gedwongen,
 
 
  
Op die weg achter U aan
heeft U mij geleerd
op Uw liefde acht te slaan,
daar verstond ik Uw liefde Heer'
voor hen die U haten
steeds beter en steeds meer.
Genade was het
wat U mij op de weg gaf,
ook al leidt de weg
mij hier nog naar het graf.
 
 
 
 
Nu weet ik waarom
mij dit geweld moest overkomen,
want uit mijzelf zou ik
Uw kruis niet hebben genomen,
Het is mijn tegenstand
die U in mij brak,
niet mijn haters want die liepen
achter U en kozen mij uit
 voor hun gemak.
Geen mens hoort nu nog van hun namen,
wel die van mij met de mijnen
staan in Uw boek samen.
 
 
O Heiland wat mag ik het nu beamen,
dat Uw kruisweg liepen wij
door Uw verkiezende liefde samen!
 
 
 Soli Deo Gloria!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten