zondag 27 april 2014




Alles in en uit Uw hand!
Openbaring 1: 9-18

U bracht mij in gevangenschap,
waar ik niet aan kon ontkomen.
Maar U verscheen daar onverwacht,
om Uw plan ook aan mij te tonen.

 
Johannes was op de dag van U, o Heer',
daar sprak U als in een bazuin tot mij,
die zei: Ik ben het Begin en het Einde,
de Alpha en de Omega.

 
Hij viel als dood voor Uw voeten neer,
waar hij U herkende als zijn Heer',
die hem toch niet heeft verlaten
waar hij was omdat zij hem om U haten.


Uw uitgestoken hand
werd op hem neergelegd,
die liefde kwam alleen van Uw kant,
wees niet bevreesd werd hem door U toegezegd.


U bent de Eerste en de Laatste
de Levende, die dood is geweest,
U bent het die de sleutels van het
dodenrijk en de dood heeft.
Daarop sprak U het Amen!


Uw uitgestoken hand
kwam bij mij alleen van Uw kant,
daar ik niets meer had te verwachten,
openbaarde U zich ook aan mij,
dat was, is en zal komen,
na zoveel dagen en nachten.


Soli Deo Gloria!











Geen opmerkingen:

Een reactie posten