dinsdag 22 april 2014

 
 
Geloofsvertrouwen!
 
 
 
Hoe moeilijk lijkt het eeuwig leven
door wat mijn ogen dagelijks zien,
mijn oren dagelijks moeten horen,
om dan te geloven dat ik God dien.
 
 
 
 
Hoe moeilijk is het te bevatten,
dat alles wat ik zie eens zal vergaan,
en wat mijn oren dagelijks horen
ik toch de juiste toon niet kan verstaan.
 
 
 
 
Hoe moeilijk is het om te geloven,
dat sterven niet meer hoeft,
omdat Christus  is opgestaan,
de dood mij niet meer bedroeft.
 
 
 
 
Hoe moeilijk is het om te aanvaarden
dat God enkel liefde is,
zolang ik leef op deze aarde
lijkt het alsof ik mij toch daarin vergis.
 
 
 
Hoe moeilijk is het te vertrouwen
zoals Petrus op het water liep,
alleen op God te kunnen bouwen,
terwijl Jezus in de storm eens sliep.
 
 
 
Hoe moeilijk moet het blijven,
voor mensen met angst en pijn,
om dat aan God toe te schrijven,
terwijl Hij hun Verlosser wil zijn.
 
 
 
Hoe makkelijk kan het wezen,
als men niet meer zo moeilijk doet,
maar door alles aan God over te geven,
want wat Hij doet, is goed!
 
 
 
Soli Deo Gloria!
 
 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten