zondag 20 april 2014

 
Dood of levend?

 

         Jesaja  26: 14 en 19

1 Kor. 15: 53

 

 

Wat verderfelijk in mij is

moet onverderfelijk bij mij worden,

daar ik anders het leven in Christus mis

anders kan het sterfelijke in mij

 niet onsterfelijk worden.

 

 

Dood is dood, dat zal zo blijven

als Christus niet in mij zal leven,

niets zal de dood uit mij verdrijven,

dat is wat Gods wet mij zal geven.

 

 

Maar Gods Geest die antwoord geeft

op mijn dood door Jezus leven.

Jezus is het die de dood van mij neemt,

Zijn recht op leven wil Hij mij geven.

 

 

Hij is het 'Medicijn' wat God mij gaf

om mij van de dood te genezen,

Hij die mij verloste van de hel en het graf

om mij het leven uit God weer te geven.

 

 

Wat verderfelijk in mij is

moet on-verderfelijkheid aan doen,

wat sterfelijk in mij is

moet onsterfelijk bij mij worden.

 

 

God nam in Christus mijn sterfelijkheid weg,

daar moest Hij zelf voor sterven,

dat is wat Gods Geest mij heeft uitgelegd,

door Gods Woord wat nimmer zal bederven.

 

 

Wat bij mij dood was komt tot leven,

want door de opstanding van mijn Heer'

heb ik het onverderfelijk leven gekregen

tot lofprijzing en dank, nu en straks nog meer!

 

 

 

Soli Deo Gloria!
 
 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten