maandag 7 april 2014



Jezus zegt komt!
 
Mattheüs 11:28

Komt herwaarts tot Mij, allen die vermoeid en belast zijt, en Ik zal u rust geven.
 
Wee mij
als Jezus zegt kom
en ik kom niet,
dan houd ik
Zijn hulp 
ver van mij.
 
Wee mij
als ik mij onttrek,
naar Zijn roepstem
niet wil horen,
dan is het dubbel
mijn schuld,
dan ben ik 
al reeds verloren.
 
Wee mij
als ik weerleg
dat wat Hij zegt
in Zijn Woord,
dan heb ik door
Zijn Geest
Zijn Waarheid
niet aangenomen
en niet willen horen.
 
Wee mij
als ik denk,
dat ondanks
mijn tegenwerken
Hij mij genade schenkt,
dan ben ik
een dwaas
die onzin bedenkt.
 
Wee mij
als ik, die weet
dat Hij kwam,
om mij 
te redden
uit Adams stam,
Zijn hulp
niet van Hem aannam,
dan is er geen
redden meer aan.
 
Wee mij
die jaar in en jaar uit
onder Zijn Geest
heb gezeten,
Zijn Woord heb gehoord,
van Hem niet nam
wat Hij mij
wilde geven
en ik van mij
Hem niets gaf,
dan verdien ik
rechtvaardig eeuwige straf,
 
Heer', neem mij
dat woord 'als' van mij af,
geef mij de vaste grond
die Uw Vader
door Zijn Liefde 
in U aan mij gaf!
 
Soli Deo Gloria!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten