maandag 21 april 2014

 
 
De tijd van boete doen...
 
lezen: Rom: 6
 
 
De tijd van boete doen
is op aarde maar even,
zolang God wil dat wij hier zijn,
voordat wij zonder boete kunnen leven,
verlost van zonden, dood, graf en helse pijn.
 
 
 
De tijd van boete doen
is ons gegeven,
om de prijs van Gods liefde te leren verstaan
heeft Hij ons zijn wet daarvoor gegeven,
waar wij zo dikwijls niet naar hebben gedaan.
 
 
 
De tijd van boete doen
is voor mij zo nodig,
waar Jezus voor mij de dood inging.
Die tijd is voor mij hier niet overbodig,
voordat ik zuiver God de lofzang zing.
 
 
De tijd van boete doen
is zuiver loutering,
om mijn onwilligheid te gaan verliezen,
daar ik anders de eeuwige dood inging,
geeft God mij in de tijd geloofsverzekering.
 
  
 De tijd van boete doen
geeft licht en wijsheid,
in de rechtvaardigheid van God,
door Zijn Geest ontvangt de bereidheid
om mij over te geven aan dat zalig lot.
 
 
De tijd van boete doen
is nu bijna voorbij,
God komt in Christus met Zijn
rechtvaardig oordeel steeds dichterbij,
dan zal ik verlost zijn van de boetepijn.
 
 
De tijd van boete doen
heeft mij kracht gegeven
om met Christus te sterven en op te staan,
zo kan en mag ik in Zijn kracht delen
om naar mijn God en Vader te gaan!
 
 Soli Deo Gloria!
 
  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten