dinsdag 1 april 2014

Een advent melodie in de lijdenstijd.


Gezang 1 LvdK


1. Zo zal ik U ontvangen
zo wilt U zijn ontmoet.
Wat God van U verlangde,
gaf U voor mij Uw bloed.
Aan 't kruis voor al mijn zonden
nam U Heer' al mijn straf,
daar werd U aangebonden,
nam daar de schuld mij af.

 
2. Zo wilde U mij leren,
waar God Zijn recht in vindt.
Ik moet mij tot U keren
omdat God mij bemint,
moest U de dood eens sterven,
U die geen schulden had.
Zo zou ik 't leven erven,
ja Heer', nu weet ik dat.

 
3. Zo blijft het een groot wonder,
wat U Heer' heeft gedaan.
Nu kan ik niet meer zonder
U Heer' hier verder gaan.
Uw Geest zal mij nu leiden,
op weg naar 't Vaderhuis,
waar ik alleen kan komen
als ik ook draag Uw kruis.

 
4. Zo zult U mij ontvangen,
zo wilt U zijn ontmoet.
Wat God van mij verlangde,
dat maakt U voor Hem goed.
Laat mij de lof ontvouwen,
die U zo waardig bent.
Ach laat mij U aanschouwen,
Uw grootheid zijn erkend.

Soli Deo Gloria!
 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten