woensdag 9 april 2014

 
 
Eén God!
 
 
 
Eén maakt alles uit
in mijn eeuwig leven,
Hij alleen besluit,
wat Hij bij mij toelaat,
maar ook wat Hij
van mij zal nemen.
 
 
Eén maakt alles uit
in mijn doen en denken,
ook als ik zelf besluit
is Hij het Die het
mij onder Zijn
gunst doet lukken,
of mij er wrange vruchten
uit doet plukken.
 
 
Eén  maakt alles uit
naar Zijn wijs beleid,
neemt Hij Zijn besluit,
of Hij mij bevrijdt
of mij overgeeft aan
mijn dwaas besluit
om Hem niet te willen
gehoorzamen.
 
 
Eén nam al mijn schuld
in Zijn groot geduld
betaalde Hij dat
met Zijn leven,
dat deed mijn Redder
alleen om, God Zijn Vader
 dat van Hem was,
aan Hem terug te geven.
 
 
Eén heeft alle recht
op wat ik verzwijg
of wat ik zeg,
geen woord van mij
komt onverantwoord
 uit mijn mond,
het wordt mij door het geloof
in Christus vergeven,
of het stort mij
in de diepste afgrond.
 
 
Eén God is mij gegeven
in Jezus verzoenend bloed,
waardoor ik tot
Gods eer kan leven,
dat Wonder
is wat Zijn Liefde
voor mij deed.
 
 
Eén Drie-enig God,
onverbrekelijk verbonden,
aan het Goddelijk gebod,
dat heeft Jezus voor mij van
Satans macht ontbonden.
 
 
Soli Deo Gloria!
 
 
 
 
 
 
 
     
 
 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten