dinsdag 14 mei 2013


Aan mijzelf geschreven,
wat u misschien herkent



Het is makkelijker op een berg te staan,
dan een berg te beklimmen.
Want als ik daarboven op wil staan,
moet ik heel veel tegenspoed overwinnen.

Het is makkelijker een Christen te zijn,
dan om een zondaar te worden.
Want om een zondaar te kunnen worden,
moet ik een kruisweg volgeling van Christus zijn.


Het is moeilijk om een zondaar te blijven,
en tegelijk een Christen te willen zijn.
Eén daarvan kan niet bij mij blijven,
het is of een eeuwig leven of eeuwige pijn?


Het is onmogelijk bij mensen,
dat wat alleen mogelijk is bij God,
om te voldoen naar Zijn wil en wensen,
want Hij alleen bepaalt ons levenslot. 


God heeft mij Zijn Woord gegeven,
waarin Zijn Geest het moog'lijk maakt,
dat ik Zijn Waarheid nu kan lezen,
als ik mijn maars nu maar eens staakt.


Hoe moeilijk iets lijkt of hoe makkelijk het is,
bepaalt geen kennis of verstand als ik God mis.
Eén ding zal bij mij eenmaal duidelijk blijken,
op wie ik hier op aarde wilde lijken.


Soli Deo Gloria!     

Geen opmerkingen:

Een reactie posten