maandag 13 mei 2013



Het gebrokene is betaald!


Als ik iets heb gebroken
dat wat van mij niet is,
zal dat worden gewroken,
als ik zelf de schuld niet uitwist.


Wie wil dat dan betalen,
voor mij die zelf niets heeft,
ja dat zelf nergens kan halen,
bij iemand die dat zomaar geeft.


Dat voorbeeld wil dit zeggen
hoe afhankelijk ik hier ben,
dat is door mij niet uit te leggen,
dan alleen die mij door en door kent.


Gods wet laat door Zijn Geest mij zien,
de schuld die ik hier heb gemaakt,
Is wat Jezus voor mij heeft verdiend,
wat mij nu ten diepste raakt.


Hoe kan ik Hem dan wedergeven,
voor wat Hij voor mij deed.
Hij gaf voor mij Zijn leven,
wat ik nu nooit meer vergeet.


Alleen Zijn genade kan mij helpen
om Hem mijn dankoffer te geven,
Hij die mijn tranen wilde stelpen,
is de Heere van mijn leven.


Nooit heeft mijn Heer' te weinig,
om aan mijn schuld te voldoen,
Zijn liefde is groot en oneindig
voor mij, Hij die mijn schuld heeft verzoend.


Soli Deo Gloria!  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten