zondag 12 mei 2013


Dichtbij


Dichterbij kan U niet komen
Heer' in Uw gebed voor mij.
U bent in mij komen wonen,
want Uw liefde blijft bij mij.


Dichterbij kan U niet komen,
nu U naast Uw Vader zit.
Vraagt U Hem of ik mag wonen,
daar waar U altijd voor mij bidt.


Dichterbij kan U niet komen,
door Uw bloed wat U eens gaf,
dat ook eens voor mij mocht stromen,
  dat neemt niemand mij meer af.


Dichterbij kan U niet komen,
ook al lijkt U nu ver weg,
wilt U nu binnen in mij wonen,
zoals Uw Geest dat mij nu zegt.


Dichterbij kan ik nu komen,
door Uw Woord en Geest geleidt,
ook nu ik nog ver weg zal wonen,
Bent U het die mij naar U leidt.


Dichterbij komt U mijn Heer',
door Uw Geest mag ik dit weten.
Steeds verlang ik meer en meer,
met U het Bruiloftsmaal te eten.


Dichterbij dat lijkt nog ver weg,
maar nu mijn laatste uren komen,
is het maar even zoals Uw woord zegt.
Dan ja dan zal ik eeuwig bij U wonen.


Soli Deo Gloria!
   


   

Geen opmerkingen:

Een reactie posten