maandag 13 mei 2013

Open of gesloten?

Een gesloten wereld
is een moment van leven in de tijd.
Waar binnen een mens wordt geboren
en ook daarbinnen neemt hij afscheid,
gelijk een boek wat wordt geopend,
dat gelezen wordt en weer sluit.

Een geopende hemel,
waaruit Gods Zoon kwam in de tijd,
als mens daarin op aard' werd geboren,
maar nam in de dood geen afscheid.
Opgestaan uit de dood, ten hemel gerezen,
God wil in Zijn Geest hier nog bij ons wezen.

Een gesloten wereld,
waar geen mens het zelf bepaalt,
of hij daarin wel of niet wilt wezen,
ook niet wie hem daaruit weghaald.
Verbonden aan Die Eéne of die Andere?
Een mens kan aan een gesloten wereld
daar zelf niets aan veranderen.

Een geopende hemel,
waaruit Gods Zoon voor ons bidt,
Die aan de rechterhand van Zijn Vader zit.
Zo wordt de aard en de hemel onsloten,
waaruit de hemel Gods Geest nederdaalt,
die het onmogelijke op aard heeft doorbroken,
omdat Jezus dat met zijn bloed heeft betaald.

Wie in Mij geloofd, zal de dood niet zien
zegt Jezus bij het graf van Zijn vriend.
Geloofd u dat was de vraag die Hij stelde?
Door Zijn Geest kon Maria geloven
wat haar Heer' bij het graf haar vertelde.
De eis en de vervulling van het geloven,
komt door Gods Geest van boven.

Daar hoeven en kunnen wij van ons zelf niets aan doen.

Zie, Ik sta aan de deur en Ik klop. Als iemand Mijn stem hoort en de deur opent, zal Ik bij hem binnenkomen en de maaltijd met hem gebruiken, en hij met Mij. (Openb. 3:20)

Zeg dit Zijn Woord voort!
Wie dat leest heeft het van Gods Geest gehoord,
maakt u en ik de deur open of houdt u en ik hem gesloten?!

Soli Deo Gloria! 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten