woensdag 29 mei 2013



Geloven is genade van boven!


Geloven is geen algemene kreet,
waarmee je de waarheid of de leugen afmeet.
Geloven laat ons zeker weten
waarmee je door Gods Geest wordt nagemeten,
of je wel een echt oprecht 
kind van God ja een Christen mag heten.
Het komt niet op uit het verstand,
het is een genadegave uit Gods hand,
Die op Recht en Waarheid staat,
 zonder geloof daarin, je verloren gaat.
 



Geloven wordt daarom beproeft,
met een verslagen hart en zeer bedroeft,
vlucht het tot God waarin wordt geloofd,
dat hij Hem van Zijn eer heeft beroofd.
Gods wet doet hem Zijn liefde verstaan,
dat hij daarom naar recht verloren moest gaan.
Geen mens kan daar zelf ooit aan voldoen,
die schuld heeft Gods Zoon voor de zondaar verzoend.
Wie door Gods recht dat in Waarheid geloofd,
buigt in het stof, ziende zijn zeer grote nood
en aanschouwd hoe Gods wraak is gedoofd.
 



Geloven dat komt er niet bij,
maar het neemt alles weg wat er is in mij.
Het reingt mijn ziel van het zondige ik,
wat voor God en geen mens wilde wijken,
naar mijn eigen werk in het geloof bleef kijken.
Het geloof zal ik uit mijzelf  niet aanvaarden,
maar ontvangt dat door Gods grote Genade
Jezus dood wordt mij als mijn schuld onthuld.
 die schuld is in Jezus Christus vervuld.
t' geloven in God komt door de liefde van de Vader.



Rechtvaardig en genadig is onze God,
die verwerpen zal allen die Hem bespot,
tegen alles is wat Hij in Christus wil geven.
Die de eeuwige dood van ons nam
en inplaats daarvan gaf het eeuwige leven.
Hoe rechtvaardig Hij is laat Zijn Geest ons zien,
dat wie het van Hem niet verwacht,
 eeuwig de dood zal blijven zien.
Hij die al onze schuld op Zich nam,
is onze God die in Zijn Liefde tot ons kwam.
 


Soli Deo Gloria!


 
 
 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten