vrijdag 17 mei 2013

Bekering
 
Bekering is een woord,
dat onder de mensen,
weinig wordt gehoord.
In ons denken en daden,
doen wij onze wil en wensen,
kennen wel Gods Woord.
Maar Zijn roepstem
om bekering tot Hem,
wordt die wel gehoord?

Bekering is een woord,
waar geen mens ongestoord,
maar mee kan doen wat hij wil.
Want dit woord is een daad,
van Hem die over alles gaat
en met ons zal doen naar Zijn wil.

Bekering is een woord,
waar vervolg op moet komen,
wil men op aard en daarna
onder Zijn heerschappij
als Koning Hem kronen.
Eeuwig bij Hem kunnen wonen.

Bekering is een woord,
waaruit Gods liefde
in Zijn Zoon voor de mensen
kan worden beleefd en gehoord.
Alleen door Jezus werk
daar gevolg aan geven,
zullen wij onder Gods gunst
in ons hart Zijn liefde beleven.

Bekering is een woord,
wat door Gods Geest,
kan worden gehoord,
Als ik daaraan geen gehoor
geef of daarnaar zwaai.
dan sta ik voor eigen rekening
in het eeuwige "lawaai"
en is voor mij bekering te laat!

Wij voldoen aan Zijn eis
als wij ons omkeren en tot Hem gaan.
Dan zullen wij het bekerings woord,
in Zijn Recht en Waarheid verstaan,
door wat God in de Zoon van Zijn Liefde
voor ons heeft voldaan!

Heer', bekeer mij zo zal ik bekeert zijn.
Want U ben de Heere, mijn God
Jeremia 31:18
Klaagliederen van Jeremia 5:21 



Soli Deo Gloria!
    
    
  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten