dinsdag 7 mei 2013

Hoe...


Hoe zou mijn leven wezen
als ik aan Gods wet voldoe.
Hoe Zijn vrede beleven,
  Heer' leer mij hoe ik dat doe.


Hoe anders is het leven
als Gods wet hier wordt betracht,
men zou elkaar liefde geven,
niemand zou worden verkracht.


Hoe gelukkig kan ik leven,
als ik die kracht bezat,
om God en mijn naaste te geven,
wat Gods wet van mij verwacht.


Hoe zou ik dat ook kunnen,
zoals Christus dat hier deed,
God en mijn naaste het zijne gunnen,
waar niemand onder leed.


Hoe leer ik zo te leven,
zoals Gods wet vereist.
Hem dan alleen de ere geven,
die mij op Zijn Zoon wijst.


Hoe hoeft geen vraag te wezen,
als God mij het antwoord geeft;
Mij naar Zijn kruis te begeven,
die dood geweest is en weer leeft.


Hoe groot Gods liefde is,
dat heeft Zijn Zoon bewezen.
Mijn onvermogen uitgewist,
Zijn leven voor mij gegeven!


Soli Deo Gloria! 

  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten