zaterdag 11 mei 2013




Verwonderd zijn


Uit één stuk geweven 
was Jezus onderkleed.
Zonder onregelmatigheden,
zoals Jezus zelf is geweest.

Hoe schoon en schitterend
is Uw Woord en daad o Heer',
door Gods Geest aan mij gegeven,
waardoor ik Uw Naam nu vereer.

Hoe vreselijk werd Uw Naam besmet,
door mijn schuld aan Gods wet.
Vol van mijn ongerechtigheden
heeft U daarvoor geleden.

Uw kleed werd eens verloot,
omdat het meer waarde bezat
dan het leven van Gods Gunstgenoot.
Dat is de liefde die U voor mij overhad.

O Heer' hoe schittert Uw eer alom,
dat eertijds zo werd geschonden,
wordt nu weer in U terug gevonden.
Ja bovenmate wordt Uw Naam verhoogd.


Leer mij o Heer´op U te lijken,
in mijn woorden en mijn daan.
Wil mij met Uw Geest verrijken,
zo zal ik Uw Woord verstaan. 


Laat mij nu voor U mogen bukken,
mijn hoofd doen buigen op de grond.
Aanbiddend om wat U deed lukken,
genade smekend´ met mijn hart en mond!

Soli Deo Gloria!






Geen opmerkingen:

Een reactie posten