maandag 13 mei 2013

Algemeen of bijzonder?!




Bijzondere zondaars zijn niet algemeen!
Deze worden apart aangewezen,
door Gods Geest in de predeking alleen,
gaan zij door Gods Recht en Waarheid heen.



Zij gaan niet meer vrijuit,
als zij onder de zuivere predeking kwamen,
zij hoorde geen algemeen bekend geluid,
maar Gods Geest noemde hen bij hun doop namen.



Volledig ontdekt aan hun schuld,
wordt er door hen niets meer achtergehouden,
alles wordt door Gods Geest bij hen onthuld,
verstaan zij zo dat zij niet op God vertrouwden.



Heer', laat mij weten ben ik er zo één
die Uw Geest mij zo heeft aangesproken.
Laat mij niet ondergaan in het algemeen,
maar met de zonden zal hebben gebroken.



Uw Recht en Waarheid gaat in alles voorop,
daar mag bij ons niets anders voor komen.
Maakt dat het algemeen zijn bij mij nu stopt.
Laat het bijzondere van U bij mij wonen.



Laat Uw zekerheid bij mij zijn en blijven,
wat U met het bloed van Uw Zoon zal onderschrijven.
Alleen in Hem vergeving hebben verkregen,
van het algemene nu in het bijzondere mogen leven!



Soli Deo Gloria!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten