vrijdag 10 mei 2013



God is Koning!
melodie Psalm 21


1. God is mijn Koning en mijn Heer'
dat heeft Hij mij bewezen,
in Zijn Woord aangewezen.
Ja door Zijn Geest kan ik verstaan,
wat Hij eerst deed voor mij,
 kocht met Zijn bloed mij vrij.


2. God straft mij niet naar wat ik doe,
maar schenkt mij zijn genade,
 kwam ook voor mij op aarde.
Laat door geloof Zijn liefde zien,
Zijn Geest doet mij 't verstaan,
hoe Hij dit heeft gedaan.


3. God laat Zijn heerschappij in mij,
door Recht en Waarheid kennen,
wat ik niet kan volbrengen.
Dat bracht Gods Zoon voor mij aan 't kruis,
daar voor mijn zonden stierf,
Gods eer voor mij verwierf.


4. God is mijn Koning en mijn Heer',
'k zal Hem met dank nu eren,
Hij is de Heer' der heren.
O Koning leef in eeuwigheid,
zo staat dat in Uw Woord,
't wordt door Uw Geest gehoord.


5. Groter dan God bestaat er niet,
dat heeft Gods Zoon bewezen,
Die schulden kan vergeven.
Hoe groot en vrees'lijk die ook zijn,
neemt Hij die bij mij weg.
Jaweh is wat Hij zegt!


Soli Deo Gloria!
    



Geen opmerkingen:

Een reactie posten