zaterdag 4 mei 2013



 Leugenaar?


Waar leugens nog bestrijden
Gods Waarheid met geweld,
daar moeten mensen lijden,
hun recht wordt neer geveld.


't Gebod van God gegeven,
dat enkel liefde is,
heeft Hij aan de mens gegeven,
die anders Zijn liefde ook mist.


De Waarheid van God gegeven,
maakt ieder mens bekend,
hoe men in vrede kan leven,
als je geen leugenaar bent.


Hoe leer ik de waarheid spreken,
een vraag waarvan ik het antwoord ken,
Als ik met Jezus word vergeleken,
dan weet ik dat ik een leugenaar ben. 


Heer', leer mij Uw waarheid spreken,
zo zal ik Uw wil verstaan.
Dan zal ik met de zonden breken,
Uw Recht en Waarheid hebben gedaan.  
  

Wat in mij niet wordt gevonden,
dat heeft U voor mij gedaan.
Onder vele slagen en wonden,
Heeft U aan Gods Wet voldaan.


Leer mij dan Heer', U te volgen,
ook waar de leugen dat weerstaat.
Uitziende naar de nieuwe morgen,
waar geen leugenaar meer praat! 


Soli Deo Gloria!  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten