woensdag 22 mei 2013

 
 
Echte Vrijheid!
melodie: Psalm 119
 
 
 
1. Vrijheid dat is om naar Gods wil te doen,
Zijn wet met lust daaraan te willen houden,
Want God die al mijn schuld eens heeft verzoend,
schenkt mij de kracht om Hem te doen vertrouwen,
Geeft door Zijn Geest hoe ik dit nu kan doen;
door vals begeren niet te onderhouden.
 
 
 
 
2. Uw Woord en Geest wijst mij de weg te gaan,
waarop U Heer', mij zeker zal bewaren.
Daarin kan ieder mens Uw wil verstaan,
de kracht en lust voor vrijheid in vergaren.
Zoals u Heer', mij zelf bent voorgegaan,
zo wilt U nu dat ook aan ons verklaren.
 
 
 
3. Maar Heer', U weet hoe wankel ik hier ga,
door wat de wereld mij in 't kwaad wil geven.
Mijn vlees en bloed dat sluit hier nauw op aan.
Dat doet mijn ziel in veel benauwheid leven.
Haal Heer', die macht toch nu bij mij vandaan,
Dan kan ik U mijn dank voor vrijheid geven.
 
 
 
4. Geef Heer', een oog dat U alleen aanschouwd,
wat mij weerhoud om daar niet toe te geven,
waar men geheel niet op Uw Woord vertrouwt,
daar mij verleid om naar hun wil te leven.
O Heer', hoe vaak was ik daartoe bereid,
om aan die klauw van Satan toe te geven.
 
 
 
5. De vrijheid die U in de Schepping schiep,
is door verleiding van mij weg genomen.
Maar Heer' U bent 't die mij te voorschijn riep,
met Uw belofte in mij komen wonen.
U heeft aan 't kruis Gods wet met eer beloond,
de zondenschuld van mij op U genomen.
 
 
 
 
6. De vrijheid Heer' die ik niet heb gediend,
heeft U aan mij uit Uw gena' gegeven,
de eeuw'ge straf die ik eens had verdiend,
nam Heer', U weg 'k mag nu in vrijheid leven.
Laat 't offer dat ik aan U brengen wil,
gehoorzaamheid aan Gods wet U nu geven.
 
 
 
 
7. Heer', U die mij alleen heeft vrijgemaakt,
zonder de hulp van iemand heeft gekregen.
U bent het ook die mijn vrijheid bewaakt.
Daar is Uw grote liefde in bewezen,
Zo heeft U Heer' die alles moog'lijk maakt,
gewild dat God mijn Vader ook zal wezen!
 
 
 
Soli Deo Gloria!
  
 
 
 
 
     
 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten