woensdag 8 mei 2013


Waarom


Waarom zit ik hier
en schrijf hier gaan ander?
Waarom ben ik geen dier,
of een bloem of iets anders?


Vragen die Adam niet stelde,
Hij wist van Wie hij er één was,
dat God hem dat vertelde,
dat lees ik hier later pas.


Alles wat God heeft gemaakt,
werd aan hem gegeven,
Alles werd door hem aangeraakt,
dat koste Gods Zoon en hem hun leven.


Daarna kwamen de vragen,
die ik hier nu schrijf,
Die God zelf weg heeft gedragen,
als Hij in mij in ik in Hem blijf.


Eén boom heeft antwoord gegeven,
op de vragen die ik hier nu stel.
Was Gods Zoon daar vanaf gebleven,
kende ik Gods liefde dan wel?


Van die boom is een kruis gemaakt,
waar Gods Zoon met mij aan stierf.
Zo heb ik nu Gods liefde gesmaakt,
die Hij voor mij, zondaar, verwierf.


Dat antwoord heeft God mij gegeven,
in de doop op mijn voorhoofd gedrukt.
Wie dat van mij af kan lezen,
weet voor Wie ik nu, Hem dankende, buk!


Soli Deo Gloria! 
   
 
   


 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten