vrijdag 3 mei 2013


Een Koningslied!


Een Koning die Zijn Volk omhelst,
mag met recht een Koning heten.
Dat wordt door Zijn volk door verteld
en wordt door geen onderdaan vergeten.


Een koning die Zijn liefde geeft,
aan al Zijn onderdanen,
dat is mijn Koning die eeuwig leeft,
met heel Zijn volk te samen.


Een Koning die Zijn zorg betoont,
over hen die in nood lijden,
zal met dankbaarheid worden beloond,
Zijn volk zal zich in Hem verblijden.


Een Koning die de plaats inneemt
van hen die hulp behoeven.
Die Koning is voor niemand vreemd,
Hij zal geen mens bedroeven.


Een Koning die Zijn leven geeft,
om Zijn volk daardoor te behouden,
dat is een Koning die Liefde heet,
waarop men kan vertrouwen!


Een Koning die geen Namen heeft,
die kan men dan niet noemen.
Maar een Koning die Zijn Liefde geeft.
die kan geen onderdaan verdoemen.


Een Koning die Zijn Zoon weggeeft,
om voor Zijn volk te sterven.
Dat is mijn Koning die eeuwig leeft,
ik zal door Hem een Koninkrijk erven.



Opdat het straks niet zij: ‘Doch deze Mijn vijanden, die niet hebben gewild, dat Ik over hen koning zou zijn, breng ze hier en sla ze hier voor Mij dood.’ (Luk. 19:27).


Soli Deo Gloria!
  


      

Geen opmerkingen:

Een reactie posten