zaterdag 25 mei 2013

 
 
 
Door God alleen!
 
 
 
Door dat te doen
wat Gods wet vereist,
zal er niets zijn gedaan,
wat God afwijst.
 
 
 
 
Door dat niet te doen,
wat God aan mij vraagt,
zal het snel duidelijk blijken,
hoe schuldig ik mij gedraag.
 
 
 
Door zelf niets te doen,
maar het aan Hem vraag.
Zal Hij mij doen blijken,
hoe Hij mijn schuld wegdraagt.
 
 
 
Door dat los te laten
wat te zwaar voor mij is,
Zal dat 'Gewicht' laten blijken,
hoe ik mij heb vergis.
 
 
 
Heeft God mij gegeven,
wat te zwaar voor mij is?
God laat daarmee blijken,
hoe ik zonder Hem alles mis.
 
 
 
God geeft en Hij neemt,
wat ik van Hem niet kan missen,
God is voor mij eerst vreemd,
maar daar zal ik mij in vergissen.
 
 
 
God doet het alleen,
zoals Zijn Zoon dat deed.
Zijn Geest wendt mij daarheen,
laat mij zien en in Hem geloven,
hoe Hij in Jezus Zijn Zoon,
mij alles vergeeft!
 
 
 
Soli Deo Gloria!
 
 
 
 
 
 
 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten