woensdag 1 mei 2013


Nochthans!


Het nochthans van het geloof,
houd mij voor God niet doof,
ondanks mijn tegenspreken,
is Gods trouw mij nog gebleken.


Het nochtans van mijn God,
bepaalt mijn heilrijk lot,
daaruit laat Hij mij blijken,
hoe Hij naar mij blijft kijken.


Nochtans heeft God zijn geduld,
met mij noch steeds vervuld.
Hij is mijn echte Vader,
door Zijn Zoon trek Hij mij nader.


Heer', waaruit blijkt Uw geduld,
wat U aan het kruis vervuld,
op mij bent blijven wachten,
hoe groot zijn toch Uw krachten.


Het nochthans is zo groot,
dat U toont aan Uw gunstgenoot.
daarin is geen enkele reden,
in mijn duister verleden.


Hoe lang zal het nog duren,
dat nochtans wat U toont,
Ik tel mijn laatste uren,
waarna U mij beloont.


Uw nochtans is onbegrijp'lijk
voor mij die U nog kent.
daaruit uw Liefde blijk'lijk;
dat U de Onoverwinbare bent!


Soli Deo Gloria! 
       

Geen opmerkingen:

Een reactie posten